Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου 2013

Χριστουγεννιάτικες συμβουλές



Τα Χριστούγεννα ήρθαν και όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, παρά την κρίση, τα εδέσματα αλλά και τα γλυκά θα είναι πολλά και διάφορα.

Η αλήθεια είναι ότι μετά την κρίση έχω παρατηρήσει ότι κανένας δεν θέλει να περιορίζεται. Κανείς πλέον δεν θέλει τους κανόνες και τα «πρέπει» και θα συμφωνήσω απόλυτα, αρκεί να μην φτάνουμε στο άλλο άκρο που στην προκειμένη περίπτωση είναι η υπερκατανάλωση. Θα ήθελα λοιπόν να σας δώσω κάποιες διατροφικές συμβουλές γι’ αυτές τις γιορτινές ημέρες, τουλάχιστον σε όσους δεν θέλουν να πάρουν βάρος. Ένας σημαντικός λόγος να τις ακολουθήσετε είναι για να γλυτώσετε από τις ενοχές που μας πιάνουν όταν μετά την υπερκατανάλωση, συνειδητοποιούμε τι έχουμε κάνει. Διότι οι ενοχές είναι ο χειρότερος σύμβουλος, καθώς αργότερα μπορεί να μας οδηγήσουν σε δραστικές και άκρως περιοριστικές δίαιτες, οι οποίες μπορούν να υποβάλουν την υγεία μας σε μεγάλο κίνδυνο.

Τα Χριστούγεννα, η κάθε περιοχή έχει και τα δικά της παραδοσιακά φαγητά ή άλλοι προτιμούν πιο ξεχωριστές – γκουρμέ γεύσεις. Εκτός βέβαια από τα φαγητά, υπάρχουν και τα Χριστουγεννιάτικα παραδοσιακά γλυκά (βλέπε εδώ για περισσότερες πληροφορίες), δηλαδή τα μελομακάρονα, οι κουραμπιέδες αλλά και οι δίπλες.

Τι μπορείτε λοιπόν να κάνετε όσοι θέλετε να διατηρήσετε το βάρος σας και να μην πάρετε κιλά στις γιορτές:

§         Καλό θα ήταν να έχετε μικρά και συχνά γεύματα, δηλαδή 3 κύρια (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) και 2 ενδιάμεσα σνακ (δεκατιανό, απογευματινό). Αυτό θα σας βοηθήσει να μην πεινάσετε γρήγορα και να μην υπερκαταναλώσετε φαγητό και γλυκά.
§         Ένα «κόλπο» ώστε να φάτε απ’ όλα αλλά να μην παρεκτραπείτε είναι να χωρίσετε το πιάτο σας ,νοητά, στα 3 μέρη. Στο 1/3 του πιάτου βάλτε ότι θέλετε σε πρωτεΐνη (δηλαδή κρεατικά, όπως κι αν είναι μαγειρεμένα), στο άλλο 1/3 βάλτε τα ζυμαρικά ή τα ορεκτικά που επιθυμείτε και στο τελευταίο 1/3 βάλτε τα λαχανικά (δηλαδή την σαλάτα).
§         Όσο αφορά τα γλυκά, είναι καλύτερο να προτιμήσετε τα μελομακάρονα (μπορείτε εδώ να διαβάσετε πιο αναλυτικά για τα Χριστουγεννιάτικα γλυκά). Σε γενικές γραμμές, τόσο τα μελομακάρονα όσο και οι κουραμπιέδες έχουν τις ίδιες θερμίδες, αλλά τα μελομακάρονα είναι πιο υγιεινά λόγω του ελαιόλαδου που περιέχουν σε σύγκριση με το βούτυρο των κουραμπιέδων
§         Τα ποτό να καταναλώνεται με προσοχή και όριο. Μέχρι 2-3 ποτηράκια κρασί την ημέρα των Χριστουγέννων είναι καλά. Το αλκοόλ είναι καλό σε μικρές ποσότητες, σε μεγάλες όμως το μόνο που μπορεί να προσφέρει είναι παραπανίσιες θερμίδες.
§         Μην παραλείπετε γεύματα για να φάτε κάτι επιπλέον, το μόνο που θα καταφέρετε είναι να πεινάσετε και να φάτε τελικά περισσότερο ή τρόφιμα με πολλές θερμίδες. Όταν αφαιρείτε κάτι από το διαιτολόγιο για να το αντικαταστήσετε με κάτι άλλο, δεν μπορείτε να είστε σίγουροι ότι υπάρχει  ισοτιμία στις θερμίδες.
§         Θυμηθείτε ότι το πιο σημαντικό είναι να μην παραλείπετε γεύματα, να μην έχετε άγχος για την διατροφή σας τις γιορτινές μέρες και να μην ξεφύγετε υπερβολικά από τα όρια.
§         Η επιτυχία θα είναι η διατήρηση του βάρους σας.
Σας εύχομαι Καλά και Πλούσια (έστω και συναισθηματικά) Χριστούγεννα παρέα με τους αγαπημένους σας!!!!

Φιλικά,
Μαρία Περπερίδη

Τα Γλυκά των Χριστουγέννων στο apopsitexnis.blogspot.gr

Μήπως υπάρχει κανείς που θέλει να ενημερωθεί για τα γλυκά που θα καταναλώσει αυτές τις γιορτές;;;;


Αν ναι, θα χαρώ να διαβάσετε το νέο μου άρθρο στον παρακάτω σύνδεσμο:

http://apopsitexnis.blogspot.gr/2013/12/02.html