Σάββατο, 15 Ιουνίου 2013

Διατροφικές συμβουλές για το καλοκαίρι!!!


Επιτέλους φαίνεται πως μπήκε το καλοκαίρι!!! Καιρός λοιπόν για εξόδους, χαλάρωση και φυσικά κολύμπι!!! Η παραλίες είναι έτοιμες να μας υποδεχθούν. Αρκετοί είναι αυτοί που αγχώνονται για την εμφάνισή τους στην παραλία λόγω κάποιων κιλών που συσσωρεύτηκαν κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Αν κάποιος έχει λίγα περιττά κιλά μπορεί να τα χάσει εγκαίρως. Για τους υπόλοιπους ίσως είναι καιρός να υποσχεθούν στον εαυτό τους ότι αυτό θα είναι το τελευταίο καλοκαίρι που θα τους βρει με περιττά κιλά.

Θεωρώ ότι το καλοκαίρι είναι η ιδανική εποχή για να πάρει κάποιος την απόφαση να χάσει τα περιττά κιλά που τον βασανίζουν καθώς η φυσική δραστηριότητα αυξάνεται (κολύμπι, περπάτημα κ.ά.) ενώ η φύση μας δίνει απλόχερα τα πιο ωραία φρούτα της και πολύ νόστιμα λαχανικά. Επιπλέον η ζέστη και οι καύσωνες είναι ένας πολύ καλός σύμμαχος ώστε να μην καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες φαγητού.

Όσοι λοιπόν προσπαθείτε να χάσετε βάρος προσέξτε τα παρακάτω:
  • Μην κάνετε πολύ αυστηρές δίαιτες. Μία φυσιολογική διατροφή θα σας βοηθήσει να χάσετε τα περιττά κιλά αλλά και να τα διατηρήσετε.
  • Τρώτε πάντα πρωινό. Το πρωινό θα σας βοηθήσει να έχετε ενέργεια ενώ παράλληλα δεν θα πεινάσετε υπερβολικά έως το μεσημεριανό. Συνδυάστε γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά, δημητριακά, φρούτα, φρυγανιές, μέλι και δημιουργήστε υπέροχα και διαφορετικά πρωινά.
  • Προσπαθήστε να έχετε το κύριο γεύμα σας το μεσημέρι και κάτι πιο ελαφρύ για βραδινό. Με αυτόν τον τρόπο, ο μεταβολισμός σας θα λειτουργήσει καλύτερα.
  • Προσπαθήσετε να έχετε συγκεκριμένες ώρες που τρώτε. Αυτό θα βοηθήσει τον μεταβολισμό σας και θα χάσετε τα κιλά σας πιο εύκολα.
  • Καταναλώνετε πάντα σαλάτα με το κυρίως γεύμα σας διότι θα σας βοηθήσει να καταναλώσετε λιγότερη ποσότητα φαγητού και θα φτάσετε πιο γρήγορα σε κορεσμό.
  • Εντάξτε 2-3 μικρά σνακ ενδιάμεσα των γευμάτων. Τα φρούτα είναι ιδανική επιλογή καθώς δίνουν βιταμίνες, ενέργεια και λίγες θερμίδες. Κεράσια, βερίκοκα, ροδάκινο, νεκταρίνια, καρπούζι, πεπόνι, βανίλιες και τόσα άλλα φρούτα μπορείτε να βρείτε τους καλοκαιρινούς μήνες.

Όπως όμως κάθε εποχή, έτσι και το καλοκαίρι κρύβει κάποιες παγίδες, οι οποίες μπορεί να δυσκολεύσουν την όποια προσπάθεια για απώλεια βάρους. Ποιες είναι αυτές;

  • Τα παγωτά. Το παγωτό είναι ένα γλύκισμα που δεν δίνει υπερβολικές θερμίδες. Ένα με δύο παγωτά την εβδομάδα δεν θα αποτελέσει πρόβλημα στην όποια προσπάθεια κάνετε. Μην ξεχνάτε ότι η υπερκατανάλωση είναι πάντα το πρόβλημα.
  • Οι έξοδοι για φαγητό και κυρίως το βράδυ. Πολύ συχνά το καλοκαίρι, κυρίως λόγω της ζέστης, βγαίνουμε έξω. Αρκετές από αυτές τις φορές καταλήγουμε για φαγητό. Αν κάποιος θέλει να προσέξει την διατροφή του, καλό είναι να προτιμήσει κοτόπουλο ψητό με σαλάτα ή κάποιο άλλο κρέας ψητό χωρίς λίπος ή ακόμη και μία μόνο σαλάτα.
  • Οι έξοδοι για ποτό ή κοκτέιλ. Πολλές φορές τα ποτά αποτελούν πρόβλημα σε μία προσπάθεια απώλειας βάρους. Αν λοιπόν το καλοκαίρι έχετε πολλές εξόδους για ποτό προτιμήστε ένα ποτήρι λευκό κρασί ή ένα ποτήρι μπύρα ή κάποιο λευκό άγλυκό ποτό ή αν το προτιμάτε ανθρακούχο νερό που δεν δίνει καθόλου θερμίδες. Προσέξτε τα κοκτέιλ διότι τα περισσότερα από αυτά έχουν ζάχαρη.
  • Οι διακοπές. Συνήθως οι διακοπές χαρακτηρίζονται από χαλαρότητα σε όλα τα επίπεδα, άρα και στην διατροφή. Πολλοί είναι αυτοί που έχουν συνδυάσει τις διακοπές με το φαγητό και ιδιαίτερα το λιπαρό φαγητό και τα γλυκίσματα. Για να μην γκρεμίσετε λοιπόν ότι προσπαθήσατε να χτίσετε, προσπαθήστε να έχετε ένα καλό και υγιεινό πρωινό, φρούτα, σαλάτες και ένα κυρίως γεύμα. Και μην ξεχνάτε πάντα οι υπερβολές αποτελούν πρόβλημα και όχι μία μικρή παρασπονδία.

Η υγεία σχετίζεται άμεσα με τη διατροφή.
Σας εύχομαι λοιπόν καλό καλοκαίρι με υγεία και χαρά!!!

Φιλικά,
Μ. Περπερίδη.